Jesteś tutaj: zdrowytryb.pl > Dieta Pani Ani > JADŁOSPIS NA WTOREK

Jogging

Jak łatwo zauważyć, patrząc na parki, ulice i łąki bieganie, czyli jogging stało się w ostatnich latach niezwykle popularne. Powodem tego są i gazety, i filmy, i nagłośnienie zdrowego stylu życia oraz sprawności jaką daje bieganie. Niektórzy są sceptycznie nastawieni, uważając że bieganie niszczy kolana, jednak jest to błędna teoria. Jogging może skutecznie poprawić ich stan, oczywiście jeżeli nie są po żadnych poważnych urazach, ponieważ dodaje sprężystości nie tylko mięśniom, ale i stawom ciała. Wzmacnia kręgosłup, przyczynia się do lepszego dotlenienia organizmu, reguluje oddech, poprawia krążenie krwi. Same korzyści, chociaż początek może wydawać się trudny. Jeśli wcześniej nie uprawiało się żadnego forsującego sportu najlepiej zaczynać powoli, od zaopatrzenia się w dobre buty, a potem od biegów trwających kwadrans. Trzeba pamiętać, żeby nie pędzić od razu. Jogging wcale nie polega na przebiegnięciu jak najdłuższego dystansu w bardzo krótkim czasie. To bieg, który ma odprężyć ciało, ćwiczyć je, poprawić jego stan, ale nie do prowadzić do zadyszki oraz urazów. Koniecznie trzeba pamiętać o rozgrzewce przed jego rozpoczęciem.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.