Jesteś tutaj: zdrowytryb.pl > Zdrowie > Profilaktyka

Witaminy w jedzeniu

Składniki odżywcze jedzenia to witaminy i minerały. Zamiast liczyć kalorie, lepiej patrzeć co znajduje się w danym produkcie i czy warto go zjeść. Im bardziej przetworzone jedzenie, tym mniej wartościowe. Szczególnie dobrze, jako dostarczyciele witamin i składników mineralnych sprawdzają się warzywa i owoce, w których jest wszystkiego pod dostatkiem. Witamina A, witamina C, witamina E, czyli witaminy młodości to nieodłączna część roślin, lecz nie tylko ten zestaw jest potrzebny. Dla poprawnego krążenia niezbędna jest witamina K, wspierająca również proces krzepnięcia krwi. Jest jej wiele w zielonych warzywach – ogórkach, sałacie, brokułach – niezbędne są również witaminy z grupy B, które mają wpływ na układ nerwowy. Kiedy ich brakuje zaczynają się skurcze, drgania mięśni, problemy z koncentracją. Dodatkowo witamina B powoduje, że zwiększa się przyswajalność magnezu. Widać przy tym, że jest warta zdobywania w pokarmie, znajduje się przede wszystkim w mięsie, jak również w produktach sojowych.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.