Jesteś tutaj: zdrowytryb.pl > Fitness > Zalety aerobiku

Witaminy w jedzeniu

Składniki odżywcze jedzenia to witaminy i minerały. Witaminy w jedzeniu Zamiast liczyć kalorie, lepiej patrzeć co znajduje się w danym produkcie i czy warto go zjeść. Im bardziej przetworzone jedzenie, tym mniej wartościowe. Szczególnie dobrze, jako dostarczyciele witamin i składników mineralnych sprawdzają się warzywa i owoce, w których jest wszystkiego pod dostatkiem. Witamina A, witamina C, witamina E, czyli witaminy młodości to nieodłączna część roślin, lecz nie tylko ten zestaw jest potrzebny. Witaminy w jedzeniu Dla poprawnego krążenia niezbędna jest witamina K, wspierająca również proces krzepnięcia krwi. Jest jej wiele w zielonych warzywach – ogórkach, sałacie, brokułach – niezbędne są również witaminy z grupy B, które mają wpływ na układ nerwowy. Kiedy ich brakuje zaczynają się skurcze, drgania mięśni, problemy z koncentracją. Dodatkowo witamina B powoduje, że zwiększa się przyswajalność magnezu. Witaminy w jedzeniu Widać przy tym, że jest warta zdobywania w pokarmie, znajduje się przede wszystkim w mięsie, jak również w produktach sojowych.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.