Jesteś tutaj: zdrowytryb.pl > Dieta Pani Ani > JADŁOSPIS NA WTOREK

ZALETY I WADY WEGETARIANIZMU

W naszych czasach szuka się ucieczki od konserwantów i innych składników które umieszcza się w pokarmach tylko po to by były ładniejsze, świeższe i dłużej pozostawały niezepsute. ZALETY I WADY WEGETARIANIZMU Wielu właśnie dlatego zaczyna swoją przygodę z wegetarianizmem. Jednak wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez odrobiny mięsa. Może warto więc pokazać kilka wad i zalet takiego stylu bycia. Jakie są więc wady a jakie zalety niejedzenia mięsa? O tym w tekście poniżej.

Zaczniemy od zalet. Po pierwsze dużo łatwiej jest zdobyć produkty pochodzenia roślinnego które nie zawierają konserwantów i barwników i sztucznych ulepszaczy. Głownie dzięki temu, że dużą część tego co jemy możemy sami wyprodukować. Ponadto na straganach i tradycyjnych rynkach aż roi się od marchewek prosto z grządki.

Taka dieta pozwala także na oczyszczenie organizmu z nadmiaru toksyn. Jest bogata w minerały i witaminy. Z pozoru pozwala zachować zdrowie w wysokiej formie. ZALETY I WADY WEGETARIANIZMU Czy jednak jest tak aby na pewno?

Otóż nie do końca. Bo wegetarianizm jest dietą ubogą w białko i tłuszcze. Ponadto nie daje tyle energii co dieta złożona z pełnej gamy produktów spożywczych. Wegetarianizm jest szczególnie niewskazany dla osób pracujących fizycznie, albo dla dzieci w wieku dojrzewania. W takich przypadkach nie jest możliwe uzupełnienie diety o niezbędne składniki bez sięgania po suplementy diety.

Wegetarianizm jest z początku szokiem dla organizmu. Bo nasze ciało jest z natury przygotowane do trawienia produktów mięsnych i roślinnych. ZALETY I WADY WEGETARIANIZMU Jeżeli jednak wybierzemy ten styl bycia musimy pamiętać, że szczególną uwagę przyłożyć musimy do tego co i kiedy jemy.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.